fredag 12. juli 2013

Litt av hvert i naturen rundt meg

Det er et varierende vær for tiden, mye regn og gråvær, temperaturen hopper opp og ned som en jojo, og sola krangler med regnbygene om å få litt tilmålt tid. For en naturfotograf kan dette bli både utfordrende og spennende! Men hvis man ser godt etter dukker det alltids opp et eller annet verdt å feste på brikka!
En våt liten hareunge lå og trykket rett ved beina mine!
Nesten underlig at jeg ikke tråkka på'n!

En måkeunge

Strandsnipa passer på avkommet sitt med mye skrål!

Tjeldunge i Gaulosen

Samme bråket på denne karen når det gjelder avkommet!

Jeg var slett ikke populær, så jeg måtte forte meg vekk!

Litt kunst i fjæra ble det tid til!

Travel gulspurv, ungene er stort sett ut av redene nå!

Vakker blomstereng

...og vakre solnedganger.

Mmmmmm! Snart no!
 
Brun øyenstikker

Vannliljene er nå på sitt vakreste!

Sistemann ut av fluesnapperungene!
5 flotte unger forlot kassen forrige mandag.

Blå vannymfe
 
 
Nøttekråka mesker seg med konglene i zembra-furua!

Ei ung elgfrøken
 
 

Ei ung spurvefrøken

En liten linerle unge

Hvem bestøver hvem??.... ikke godt å si! :-)

Lille Albino, som fortsatt er et medlem av
spurveflokken ved Nidelva. Hyggelig!

7 kommentarer:

  1. Fin og variert bildeserie, her klarer jeg ikke å velge noen favoritt da alle var gode.

    Otta

    SvarSlett
  2. Hei !
    Kjempeflott serie med mange gode motiver, - portrettet fra oven var kanonbra !

    SvarSlett
  3. Hola Lillian magnificas fotografias y menudo repertorio de aves todas le lujo.Un fuerte abrazo amiga y feliz fin de semana

    SvarSlett
  4. Ай какой зайка, а кулик-сорока просто великолепен. Лилиан это очень хорошие фотографии.

    SvarSlett
  5. Å, så mange flotte bilder! Det er vanskelig å si hvilket jeg likte aller best, men jeg blei veldig sjarmert av alle fugleungene. :-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for kommentarene alle sammen/Thank you very much for your comments everyone!
    MVh/Greetings from Lillian

    SvarSlett