søndag 12. mai 2013

Horndykker (Podiceps auritus)

Endelig begynner isen å gå opp på vannene rundt omkring og trekkfuglene kan vende tilbake til hekkeplassene sine. Jeg fant horndykkerne og tranene på plassen sin fra i fjor, og fikk gleden av å se horndykkerne "danse" pardans på vannet! Dessverre for langt unna til at min 200 mm kan få til et severdig bilde. Skjult under noen gran og bjørkebusker fikk jeg da så vidt tatt noen bilder. Men etter cropping blir det beklageligvis litt "grumsebilder".











8 kommentarer:

  1. Hei !
    Staslig kar dette, skal prøve å få til et møte med horndykkeren i løpet av våren jeg også. God foto-mai videre !

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Lorents, ja jeg syntes det var så moro å se den igjen at jeg drar ut nå i natt i mørket og rigger meg til med kamotelt og håper på nærbilder! God foto-mai til deg også!
    mvh Lillian

    SvarSlett
  3. Imponerende bilde du vise, likte hele serien meget godt. Horndykker i praktdrakt er et syn for øyet med sine vakre farger, men ugla blir min fvoritt.

    Ottar

    SvarSlett
  4. Hola Llillian impresionantes fotografias todas magnificas.Un abrazo

    SvarSlett
  5. Hei/hola,
    Mange takk, Ottar/Muchas gracias, Antonio!
    Mvh Lillian

    SvarSlett
  6. Jeg dukker stadig vekk bort i flotte fotoblogger og din var intet unntak! Jeg falt helt for uglebildet her i midten. Det var bare så utrolig bra!!

    :)) Fin fotouke til deg:)

    SvarSlett
  7. Många fina bilder du bjuder på !

    SvarSlett
  8. Tusen takk for kommentarene, Lasse og Jill!
    Mvh Lillian

    SvarSlett